Pazarlama Stratejileri Trend Pazarlama
Aslında hep aynı değil mi?
Önümüzde bir yol var ve bir hedef var...
Öyle ya da böyle hep bir plana ihtiyacımız. Plan olmadan, yönümüzü
bulamayız, bu da her zaman için para ve zaman kaybettirir.
Peki, neden plan yapmamız gerekiyor? Aslında hepimiz biliyoruz ki, eğer ki biz
ticarette kalmak, kar etmek istiyorsak organize olmak zorundayız. Basitçe
düşüncelerimizin ve hedeflerimizin kağıt üzerine geçilmesi bile en azından
nasıl yönleneceğimizi ve bu işlerle kimin ilgileneceğini bizlere gösterecektir.
Strateji ve plan gerçekten gerekli mi? Eğer her şey kontrolümüz altında olsaydı
ve bütün değişkenlere sahip olsaydık belki de bu kadar gerekli olmayacaktı.
Tıpkı güneşli, güzel ve açık bir havada gideceğimiz yeri uzakta olsa görerek
hareket etmek kadar kolay olabilirdi. Peki, bilmediğimiz bir yerde, güneşin
kaybolduğunu, havanın karardığını ve artık çevrenizi duyularınızla algılamanın
zorlaştığını düşünün. İşte o zaman yapabileceğiniz tahminlemek, öngörmek,
yanınızdakilere ve sezgilerinize güvenmek... Artık her şey daha belirsiz ve karar
vermesi daha zor Çevremize, yeni ekonomik düzene, gelişen teknolojilere
baktığımız zaman tam da bizi böyle bir ortamda
bırakmak ister gibi; belirsiz, hızla değişen, sezgilerin yetersiz kaldığı bir yapı sunuyor. Şimdi takip etmek,
değişimin farkında olmak ve bu değişime çabuk tepki vermek bir firmanın olmazsa olmazı.
Aslında konu pazarlama olsun ya da marka ya da kalkındırma, sonunda biz bir strateji oluşturmak
istiyorsak yapmamız gereken şeyler genel olarak aynı;
“Düşünme, gözlemleme, bilgi toplama, iş bilgisini değişik metodlarla kategorize etme, İş
hedeflerine göre pozisyonlama ve belirlenen müşteri bölümlerine uygun stratejilerin
belirlenmesi”